Віртуальний тренажер ProjectProgrammer
Вашій увазі пропонується нова розробка: віртуальний тренажер для програмування ПЛК. Завданням тренажера є набуття/вдосконалення навичок розробки програмного забезпечення для промислових логічних контролерів.
Особливість тренажеру полягає в тому, що об'єкт керування реалізовано в окремому програмному забезпеченні ProjectProgrammer. На даному етапі в даному програмному забезпеченні реалізовано модель навчального стенду лабораторії кафедри. ProjectProgrammer, використовуючи комунікаційний протокол ModbusTCP, з'єднується з симулятором контролера або безпосередньо з контролером. Разом з посиланням на завантаження програмного забезпечення ProjectProgrammer, надається також базовий проект для UnityPro, в якому підготовлено необхідні змінні для створення програмного забезпечення.
Базова інструкція по користуванню
Програмні матеріали умовно діляться на дві частини.
1) Безпосередньо файли програмного забезпечення ProjectProgrammer.
2) Базовий проект для UnityPro "projectprogrammer_v1.3.zef", що містить необхідні змінні
Після запуску файлу ProjectProgrammer_V1.3.exe відкривається робоче вікно програми:
Стенд може працювати у двох режимах: "Ручний" і "Автоматичний" переключення між режимами відбувається за допомогою відповідних кнопок на панелі керування.
У ручному режимі можна керувати всіма виконавчими механізмами стенду з панелі керування, а у автоматичному режимі керування стендом відбувається через контролер.
Стенд складається з чотирьох пневмоциліндрів. 1,3,4 з моностабільним керуванням. А пневмоциліндр 2 - з бістабільним керуванням.
У кожного з пневмоциліндрів є по два датчика кінцевого положення.
До пневмоциліндру 1 під'єднано електромагніт, за допомогою якого можна переміщувати деталі.
Деталі можна генерувати у необмеженій кількості за допомогою кнопки "Генерувати деталь" на панелі керування.
У місці генерування деталі також розташовано датчик наявності деталі, за допомогою якого можна програмно слідкувати за присутністю деталі.
Для роботи стенду в автоматичному режимі, необхідно запустити симулятор контролера та завантажити в нього базовий проект. У разі, якщо симулятор не запущений, або при інших проблемах зі зв'язком в автоматичному режимі може виникнути наступна помилка:
При виникненні даної помилки, стенд автоматично повернеться до ручного режиму, а користувачу необхідно перевірити роботу симулятора ПЛК.
Запуск симулятора ПЛК, завантаження в нього проекту відбувається стандартним для UnityPro шляхом.
У базовому проекті для UnityPro вже є одна заблокована програмна секція "Imit", яка призначена для забезпечення обміну даними зі стендом. Для створення власної програми необхідно створити нову секцію.
Програмування стенду необхідно виконувати, використовуючи завчасно підготовлені в базовому проекті змінні.
Перелік усіх змінних, що використовуються в проекті, а також їх відповідність до елементів технологічного обладнання, а також опис самого технологічного обладнання можна отримати, натиснувши на кнопку інформації:
Так, наприклад, з даного вікна стає зрозумілим, що програмована кнопка "Кнопка1" у програмі користувача ПЛК знаходиться під назвою "XBTN1", а керування пневмоциліндром 1 відбувається за допомогою змінної "YC1".
Таким чином програма для ПЛК, написана на мові LD, для керування пневмоциліндром 1 за допомогою програмованих кнопок "Кнопка 1" і "Кнопка 2" може мати наступний вигляд:
Завантажити програмні матеріали можна за наступним посиланням:
Розроблені програмні матеріали знаходяться на стадії тестування, тому дуже імовірним є виникнення різноманітних нештатних ситуацій та багів, таких як некоректна робота лінії зв'язку між симулятором та стендом, некоректна поведінка частин стенду та ін...
Тому велике прохання про всі проблемні ситуації повідомляти розробників через форму відгуку, що розташована нижче.
Також через дану форму можна залишити відгук, чи поставити запитання розробникам.